Twitter ile Facebook’u kıyaslamayacak kadar kullanıcısı olduk. Fakat
biz onları her ne kadar aynı kefeye koymasak da onlar arasındaki rekabet
kendini belli etmeden devam ediyor.
Twitter, sadece bir yılda 100 milyon kullanıcıyı ağına kattı bile.
Facebook ise 1 milyar nüfusa yaklaşma yolunda hızla ilerliyor. Son
günlerde Twitter’ın Japonya’nın en büyük sosyal ağlarından biri olan
Mixi ile güçlerini birleştirmesi bu rekabeti kızıştırmak istediğinin de
bir göstergesi.
Dünyanın en büyük topluluğu olan Facebook da tabii bu sırada boş
durmuyor, sürekli yenilikler peşinde. Her sabah kalktığımızda yeni bir
Facebook’la karşılaşıyoruz. Twitter da global çapta büyümesini
hızlandırmak istediği için Amerika’dan sonra ikinci büyük pazarı olan
Japonya’yı tercih etti.
Bu yılın başında yurt dışında Tokyo’da ilk yurt dışı ofisini açan
Twitter, ilk uluslar arası ülke yöneticisini Japonya’da görevlendirmek
üzere seçmiş ve James Kondo’yla el sıkışmıştı. Tokyo merkezli olan Mixi,
yerel olarak bakıldığında 7 yıldır Japonya’nın en güçlü sosyal ağı.
Nielsen raporlarına göre, Japonya’nın Facebook ve Twitter’dan sonra en
güçlü üçüncü sosyal ağı olarak gücünü kanıtlamış bile.
Twitter’la birlikte ortaya çıkacak hareketi hep birlikte izleyeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder